Tuesday, February 22, 2011

Bosan????

Bosan???...tak tahu nak buat apa?..ummp...satu perkataan yg aku tak boleh terima semenjak aku bergelar isteri org ni.Kenapa aku ckp mcm tu?sebab...tak de masa nak rasa bosan.Macam2 nak buat adalah.Bila nak rasa bosan pun tak tahu.Ade jer perkara nak buat.Ada masa sampai tak terbuat,byk sgt nak buat..huhh.. penat.

Bosan??? satu perkataan yg aku tak dapat terima juga bg  kaum2 ibu yg tulis kat status mereka di FB.Tak paham aku..apa yg bosan.Wahai isteri-isteri semua.Kamu tidak akan sempat merasa bosan sebenarnya.Macam2 perkara nak dibuat.Tambahan pula yg mempunyai anak.Tidak terkejar dek masa,tak terbuat dek tangan bila mengenangkan kerje-kerje rumah yg melambak.Lagila kepada mereka yg mempunyai kerjaya.

Aku????..bergelar seorg surirumah sepenuh masa..masih juger tidak mempunyai masa utk rasa bosan.Pelbagai perkara hendak dibuat setiap hari.dari bangun tidur sehingga mlm.Ada ms sampai tak tidur malam.Tidak berkesempatan merasa bosan.Pelik kan..kenapa aku kata pelik? sebab masih ade isteri2 yg merasa bosan.Yelah..aku tidak boleh salahkan mereka.Itu hak masing2 kan..Tapi aku mang tidak sempat merasa bosan.Kerja sentiasa ader didepan mata.Hari2 penuh dengan rutin2 yg memang sudah diisi.Macam2 perkara ingin dibuat selain menjalankan kerja2 rumah yg rutin (membasuh,menggosok,memasak,mengemas,menjaga anak,bla...bla...bla..).ada perkara lain juga utk aku isi seperti membuat kek (sbb aku berniaga kek),membaca buku (sebab aku suka bc buku),berkebun (sbb aku suka berkebun:tanam sayur,bleh jimat kan sikit perbelanjaan disamping aku suka tgk hasil dr keringat aku sendiri,puas),buka intenet (sbb aku ader acc Fb dan juga blog,kena la tgk setiap hari lau pun skjb).

Bilakah aku ingin merasa bosan?????

Gambar xde kene mengena ngan bosan...he he he..sj letak

2 comments:

  1. bosan sid..aku bosan bila aku keja. bila duk uma memang tak bosan. heheh

    ReplyDelete
  2. la sah aku xmaksud keng mung la sah...kebetulan aku post enty ni..mung post kt Fb plop..aku pernah bc byk status kwn2 FB aku yg bergelar surirumah/bekerjaya..katanyer bosan duk umah..xtahu nak buat aper.. xpaham aku bl mereka keluarkan status tu..

    ReplyDelete